88883323 021

برای مشاوره تماس بگیرید

ممبران فیلمتک (FilmTec)

ممبران فیلمتک

شرکت دوپونت تولید کننده ممبرانهای فیلمتک(FilmTec) بزرگترین و معتبرترین تولید کننده غشاهای اسمز معکوس برای شیرین سازی آبهای شور و تصفیه پساب می باشد. تنوع بالای ممبرانهای فیلمتک و ویژگیهای فنی متنوع، ضرورت آشنایی با انواع مختلف ممبرانهای فیلمتک را مشخص می کند. انتخاب صحیح ممبران در آب شیرین کن های صنعتی به عنوان یکی از اصول مهم طراحی واحدهای نمک زدایی شناخته می شود. شرکت مهندسی فران طراح و تولید کننده آب شیرین کن های صنعتی، وارد کننده و تأمین کننده ممبرانهای اصلی فیلمتک می باشد.

یکی از مهم ترین مراحل طراحی واحدهای نمک زدایی و آب شیرین کن های صنعتی با فرایند اسمز معکوس، انتخاب نوع ممبرانی است که باید در سیستم آب شیرین کن مورد استفاده قرار گیرد. اهمیت این موضوع به حدی است که درصورت انتخاب ممبران نامناسب، احتمال حصول آب با کیفیت خارج از انتظار،کاهش طول عمر ممبران و افزایش هزینه های بهره برداری وجود دارد. 

برای انتخاب نوع ممبران مناسب برای کاربردها و مصارف گوناگون پارامترهای مختلفی دخیل می باشند. مشخصات فنی هر ممبران در دیتاشیت های محصولات تولید شده توسط برندهای گوناگون ذکر شده و طراح یک سیستم غشایی باید تماما به این پارامترها واقف باشد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی و دسته بندی دقیق پارامترهای اشاره شده در datasheet ممبران های برند فیلمتک بپردازیم و مشخصات آن را به صورت یکجا مشاهده کنیم. این دسته بندی به طور موثر موجب شناخت تخصصی انواع ممبران ها شده و تا حد خوبی نیاز طراحان و مصرف کنندگان به آنالیز این پارامترها را مرتفع می سازد. اگرچه برخی از اطلاعات فنی مربوط به ممبرنهای filmTec در نام گذاری آن مشخص است ولی جهت انتخاب دقیق و اطلاع کامل از مشخصات فنی هر ممبران مراجعه به دیتاشیت مربوط به آن ضروری است. 

نام گذاری ممبران های فیلمتک

 

نام گذاری ممبران فیلمتک

 

همانطور که در تصویر مشخص است نام یک ممبران هشت اینچ فیلمتک(FimTec) از چهار بخش اصلی تشکیل شده است. در بخش اول می توان نوع آب خوراک ورودی را تشخیص داد. بخش دوم ویژگی بارز فنی آن نوع از ممبران را نشان می دهد. بخش سوم مشخص کننده ی سطح فعال ممبران بوده و بخش چهارم به بیان مشخصه iLEC یا نحوه اتصال ممبرانها در هر pressure vessel می پردازد.


شرکت مهندسی فران طراح و تولید کننده آب شیرین کن های صنعتی و تأمین کننده ممبرانهای اوریجینال فیلمتک (FimTec) می باشد.


تعیین نوع ممبران فیلمتک بر اساس خوراک آب ورودی

در انواع ممبران های برند فیلمتک دو گروه عمده ی ممبران های SW و BW وجود دارد. معیار انتخاب نوع ممبران از بین این دو گروه، میزان شوری آب یا TDS (Total Dissolved Solids) است که نشان دهنده مجموع یون های محلول در آب می باشد.  ممبران های BW برای آب های لب شور با TDS زیر 10000 میلی گرم در لیتر مورد استفاده قرار میگیرند. در صورتی که آب دریا دارای TDS بالای 10000 میلی گرم در لیتر بوده و برای تصفیه آن باید از ممبران های تصفیه آب دریا (SW) استفاده کرد (مانند ماژول SW30XHR-440i). همچنین در لیست ممبران های موجود میتوان ممبران هایی را مشاهده کرد که با TW شروع شده اند و نشانگر ممبران هایی هستند که خوراک ورودی به آن ها آب لوله کشی (Tap water) می باشد.

ویژگی های فنی ممبران فیلمتک(FilmTec)

ممبران های فیلمتک (FilmTec) در دو گروه آب شور و دریایی با ویژگی های فنی متفاوتی برای مصارف مختلف تولید می شوند. تقسیم بندی ممبران ها در گروه های مختلف بر مبنای ویژگی های فنی مشابه، انتخاب ممبران مناسب را برای طراحان آسان تر می کند. این ویژگی ها بسته به نوع آب خام و شرایط عملیاتی مختلف تعیین شده و انتخاب صحیح نوع ممبران بر اساس آن موجب بهبود کارایی سیستم می شود.

FR – ممبران های مقاوم در برابر فولینگ(Fouling Resistant)

زمانی که آب ورودی دارای پتانسیل زیادی برای ایجاد فولینگ بیولوژیکی در سیستم غشایی باشد، کاربرد ممبران های دارای این کد به وضوح مشخص می شود. این نوع ممبران ها در برابر رسوب و ایجاد گرفتگی بیولوژیکی نسبت به مدل های دیگر، مقاومت بالاتری دارند.

فولینگ یا گرفتگی ممبران دارای انواع مختلف و دلایل متفاوت است. گرفتگی آلی، گرفتگی سیلیسی، گل و لای، گرفتگی مواد فلزی، گرفتگی ترکیبی مواد آلی و معدنی، رسوب گذاری سولفات کلسیم، رسوب گذاری کربنات کلسیم، رسوبهای مرکب کربنات کلسیم و سیلیس و گرفتگی اکسید های هالوژن انواع مختلف گرفتگی ها و رسوب گذاری ممبران های اسمز معکوس است.

فولینگ یا رسوب گذاری در ممبرانهای اسمز معکوس ارتباط نزدیکی با ویژگی های سطح ممبران دارد. در میان این ویژگی ها، صافی سطح و “آب دوستی” دو عامل مهم موثر بر میزان رسوب گذاری غشاء می باشند. پژوهش ها نشان می دهد که غشاهای با سطوح صاف و آبدوست تمایل کمتری به رسوب زدگی نسبت به غشاهایی با سطوح خشن و آبگریز دارند. در واقع لایه ای از آب می تواند به راحتی بر روی یک سطح آب دوست تشکیل شود و رسوبات با خاصیت آبگریز به سطح دافع می شوند. البته شایان ذکر است  که در شرایط خاص غشاهای آبدوست تمایل بیشتری به جذب مواد آبدوست و در نتیجه  رسوب گذاری دارند.

اصلاح سطح ممبران یکی از راهکار های متداول شرکتهای تولید کننده برای کاهش پتانسیل رسوب گذاری یا فولینگ به روی سطح ممبران است. روش های مختلفی برای افزایش صافی سطح غشا و همچنین خاصیت آبدوست وجود دارد، مانند اصلاح سطح، مواد جدید و فرآیند سنتز و غیره.

غشاهای RO کامپوزیت لایه نازک پلی آمید (TFC) مدتهاست که بازار ممبرانهای صنعتی را تسخیر کرده اند. بسیاری از مطالعات در مورد بهبود عملکرد ضد رسوب غشای RO با ترکیب مواد جدید بر روی لایه های نازک پلی آمید انجام شده است. هم گام با پژوهش های انجام شده در سال‌های اخیر، انواع مختلفی از مواد جدید به عنوان مکمل‌های بالقوه یا حتی جایگزین‌های غشاهای TFC کنونی، مانند گرافن نانومتخلخل، نانولوله‌های کربنی (CNTs)، مواد زویتریونی، نانوذرات اکسید فلزی و غیره در حال آزمایش و توسعه برای کاهش رسوب گذاری در ممبران ها هستند.

HR – ممبران های با درصد حذف نمک بالا(High Rejection)

زمانی که هدف طراحی کیفیت بالاتر محصول نهایی و حذف بالاتر نمکهای محلول در آب باشد، انتخاب ماژول نوع HR توصیه می شود. کد HR نشان می دهد که این نوع از ممبران، قدرت حذف بالاتری از یونهای محلول  موجود در خوراک را دارد. همچنین ممبران هایی که با عبارت XHR در عنوان مدلشان مشخص میشوند، نسبت به ممبران های HR آب حذف نمک بالاتری دارند.

درصد حذف نمک در عموم ممبران های فیلمتک بالای 99 درصد است. در حالی که این درصد در ممبران های با حذف نمک بالا(High Rejection) از 99.3 درصد آغاز می شود و به طور میانگین حوالی 99.75 درصد می باشد.

ممبرانهای HR شرکت فیلمتک دارای یک لایه غشایی نانو فیلتر با فناوری پیشرفته هستند که برای دفع مواد آلی با وزن مولکولی بالاتر از 300 amu (Atomic Mass Unit) و دفع نمک های تک ظرفیتی طراحی شده است. علاوه بر این این غشاها از یک پوسته بیرونی پلی پروپیلن ساخته شده اند که افزایش مقاومت مکانیکی ممبران و فشار عملیاتی را به دنبال دارد.

یکی دیگر از ویژگیهای ممبران های HR شرکت FilmTec حذف بالاتر عتصر بور از آب می باشد. وجود این ویژگی خصوصاً برای کاهش بور در آب شیرین کن های دریایی تا مقادیر استاندارد برای مصارف شرب حایز اهمیت است. البته دفع بور در ممبران به عوامل مختلفی از جمله pH، دما، فشار عملیاتی و نوع غشا بستگی دارد. ولی در شرایط عمیاتی مشابه دفع بور در ممبرانهای HR از 90 تا بیش از 99 درصد وابسته به شرایط عملیاتی است. در حالی که این مقدار در ممبرانهای دیگر از 50 تا 90 درصد وابسته به شرایط عملیاتی متغیر است.

LE – ممبران های با مصرف انرژی پایین(Low Energy)

ممبران های با مصرف انرژی پایینتر محصول پیشرفت فناوری تولید ممبران در دو حوزه ممبرانهای لب شور و دریایی در شرکت فیلمتک است. طراحی سیستم در فشار عملیاتی پایین موجب کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های عملیاتی می شود.

ممبران های LE آب لب شور در فشارهای عملیاتی پایین تر (150 psi) در آبهای لب شور می توانند عملیات شیرین سازی را به خوبی انجام دهند و در عین حال محصولی مشابه ممبران های استاندارد تولید کنند. نتایج بکارگیری ممبران های LE نشان می دهد که این ممبرانها جایگزین مناسبی برای ممبران های TW30 (که از فناوری قدیمی تری استفاده می کنند) می باشند.

این نوع از ممبران ها با کد های ULE و XLE نیز در لیست ممبران های برند فیلمتک مشاهده میشود که سطوح متفاوت این خصوصیت را عرضه می کنند. غشاهای XLE (Extra Energy RO) به طور خاص برای کار در فشار 100-80 psi طراحی شده اند و در نتیجه انرژِی بیشتری ذخیره شده و همانند غشاهای LE میتوان هزینه های عملیاتی را به طور موثری کاهش داد. علاوه بر تاثیر اقتصادی، این ممبران ها باعث تنش و فشار بسیار کمتری در سیستم، ممبران، خوارک ورودی و موتور ها شده و در نتیجه دوام سیستم افزایش می یابد.

درصد حذف نمک در ممبرانهای LE در مقایسه با ممبرانهای معمول فیلمتک کمی پایینتر است. بررسی اطلاعات عملیاتی مربوط به ممبرانهای کم مصرف لب شور نشان می دهد که المنت های کم مصرف انرژی (در غلظت نمک 500 ppm و فشار 6.9 bar) به طور میانگین 0.5% (0.3 الی 0.7) درصد حذف نمک کمتری نسبت به ممبرانهای معمول فیلمتک دارند. درصد حذف نمک در آبهای لب شور با شوری بالاتر(غلظت نمک 2000 ppm  و فشار عملیات 15.5 bar) در غشاهای کم مصرف 2 درصد پایینتر است. ولی در دسته ممبران های آب دریا (SW) درصد حذف ممبرانهای LE تفاوت چندانی با ممبرانهای روتین شرکت فیلمتک ندارد.

فاصله دهنده های خوراک(Feed Spacer) با ایجاد یک کانال از آب خوراک به سمت جریان غلیظ و با تولید جریان آشفته در برابر سطح غشا، مانع از اختلاف شدید غلظت و رسوب گذاری به روی سطح ممبران می شوند. ضخامت فاصله دهنده های خوراک معمولا 28 الی 34 میلی متر است که بسته به مدل ممبران متفاوت است. اغلب برای ممبران های کم انرژی و فوق العاده کم انرژی با ضخامت 28 میلی متر عرضه می شوند که نسبت به مدل های معمول ممبران مقدار کمتری است.

ممبران های ویژه با مصارف خاص

انواع دیگری از ممبران برای کاربردهای گوناگون توسط برند فیلمتک ارایه شده است که به عنوان مثال میتوان به ممبران های مناسب برای شرایط عملیاتی خاص نظیر فشار و دمای عملیاتی بالا اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ممبرانهای خاص فیلمتک روی لینک زیر کلیک کنید:

 ممبرانهای ویژه برای مصارف خاص 

سطح موثر غشا

در انتهای نام یک ممبران هشت اینچ عددی را مشاهده می کنیم که این عدد بیانگر سطح موثر موجود در آن ممبران است. سطح موثر غشا ارتباط مستقیمی با حجم آبی دارد که ممبران می تواند آن را تصفیه کند. هر چه این عدد برزگتر باشد نشانگر این است که سطح غشای بالاتری در ممبران وجد دارد و در نتیجه حجم آب بیشتری تصفیه می شود. واحد سطح فعال فوت مربع یا متر مربع می باشد. برای مثال عدد 400 در عبارت مدل ممبران BW30-400 نشان دهنده سطح فعال 400 فوت مربعی یا حدود 37 متر مربعی فیلتر می باشد.

مشخصه iLEC 

این مشخصه که با نام کامل iLEC Interlocking Endcaps  شناخته می شود بیانگر نحوه اتصال ممبران به یکدیگر در داخل یک محفظه ممبران یا پرشروسل می باشد. ماژول های دارای این خصوصیت از کیفیت بهتری در اتصال برخوردار هستند که موجب به حداقل رسیدن نشت خوراک درون جریان تصفیه شده می شود.

مشخصات فنی اصلی ممبران های فیلمتک

تنوع بالای ممبرانهای FimTec و اطلاعات فنی مربوط به آنها مقایسه میان ویژگی های فنی ممبران ها را دشوار می کند. جدول مقایسه ای نیز از طرف شرکت فیلمتک ارئه نشده است.

در جداول زیر ویژگیهای فنی اصلی ارائه شده در دیتا شیت های ممبران های برند فیلمتک برای مقایسه و انتخاب ممبران مناسب جمع آوری، دسته بندی و ارائه گردیده است. (به عنوان نمونه می توانید دیتاشیت ممبران مدل SW30XHR-440i را از اینجا دانلود و مطالعه کنید: SW30XHR-440i datasheet )

با بررسی دقیق جداول زیر می توان اطلاعات بسیار مفیدی از مشخصه های انواع ممبران، اعم از آب خوراک ورودی، سطح ویژه، جریان عبوری، حداکثر دما و فشار عملیاتی و … بدست آورده و به فراخور هدف مورد نظر از تصفیه آب، بهترین انتخاب ممکن را انجام داد.

 

نام ممبراننوع
سطح ویژه(فوت مربع)قطر(اینچ)(m3/d)جریان عبوریحذف نمک(درصد)حداکثر فشار عملیاتی(بار)حداکثر افت فشار(بار)کاربرد
BW30XFRLE-400/34 BW
400
843.53
99.3
41
1
مقاوم در برابر فولینگ
BW30XFR-400/34i
BW
400
8
43.53
99.65
41
1
مقاوم در برابر فولینگ
BW30XFR-400/34
BW
400
8
43.53
99.65
41
1
مقاوم در برابر فولینگ
BW30-2540
BW
_
<4
3.79
99.5
41
1
شیرین سازی آبهای لب شور
BW30-365
BW
365
8
35.96
99.5
41
1
شیرین سازی آبهای لب شور
BW30-400
BW
400
8
39.75
99.5
41
1شیرین سازی آبهای لب شور
BW30-400/34
BW
400
8
39.75
99.5
41
1شیرین سازی آبهای لب شور
BW30-400/34iBW
400839.7599.5411شیرین سازی آبهای لب شور
BW30-4040
BW
_
49.08
99.5
41
1شیرین سازی آبهای لب شور
BW30HR-440
BW
440
8
47.89
99.7
41
1
حذف نمک بالاتر
BW30HR-440i
BW
440
8
47.89
99.7
41
1حذف نمک بالاتر
BW30HRLE-440
BW
440
8
47.89
99.3
41
1
حذف نمک بالاتر در فشار کمتر
BW30HRLE-440i
BW
440
8
47.89
99.3
41
1
حذف نمک بالاتر در فشار کمتر
BW30XFRLE-400/34i
BW
400
8
43.53
99.3
41
1
مقاوم در برابر فولینگ و کاهش مصرف انرژی
HSRO-4040-FF
BW
90
4
7.19
99.5
41
1
بدون نیاز به CIP- مقاوم به دمای بالا در شستشو تا دمای 85 C ˚
LC HR-4040
BW
_
4
10.98
99.7
41
15
حذف نمک بالاتر
LC LE-4040
BW
_
4
9.46
99.2
41
1
مصرف انرژی پایینتر
NF-3838/30-FF
BW
79
4
_
_
54.8
1
نانو فیلتر(مناسب برای صنایع لبنی)
NF-3840/30-FF
BW
81
4
_
_
54.8
1
نانو فیلتر(مناسب برای صنایع لبنی)
NF245-3838/30-FF
BW
79
4
_
_
54.8
1
نانو فیلتر(مناسب برای صنایع لبنی)
Eco Pro-440
BW
440
8
47.89
99.7
41
1
نمک زدایی آبهای لب شور با آلودگی پایین
Eco Pro-440i
BW
440
8
47.89
99.7
41
1
نمک زدایی آبهای لب شور با آلودگی پایین
HSRO-390-FF
BW
390
8
34.27
99.5
41
1
بدون نیاز به CIP- مقاوم به دمای بالا در شستشو تا دمای 85 C ˚
BW60-1812-75
BW
_
_0.28
99
10
_
نمک زدایی آبهای با شوری کم در مصارف خانگی
Eco Platinum-440
BW
440
8
47.89
99.7
41
1
نمک زدایی آبهای لب شور با پیش تصفیه مناسب
SG30-400/34
BW
400
8
_
99.5
41
1
تولید آب فوق خالص
RO-390-FF
BW
390
8
51.86
99.5
41
1
نمک زدایی آبهای لب شور با پیش تصفیه مناسب
RO-3840/30-FF
BW
85
4
_
_
54.8
1
مورد استفاده در صنایع لبنی
RO-3838/30-FF
BW
81
4
_
_
54.8
1
مورد استفاده در صنایع لبنی
Hypershell™ RO-8038/48
BW
290
8
_
_
54.8
1
مورد استفاده در صنایع غذایی و لبنی
Hypershell™ RO-8038
BW
370
8
_
_
54.8
1
مورد استفاده در صنایع غذایی و لبنی
Eco Pro-400
BW
400
8
43.53
99.7
41
1
حذف نمک بالا
Eco Pro-400i
BW
400
8
43.53
99.7

41
1حذف نمک بالا
Eco Platinum-440i
BW
440
8
47.89
99.7
41
1
نمک زدایی آبهای لب شور با پیش تصفیه مناسب
RO-4040-FF
BW
90
4
10.03
99.5
41
1
مورد استفاده در صنایع غذایی
SG30-400/34i
BW
400
8
38.61
99.5
41
1
حذف نمک بالا
SG30LE-440i
BW
440
8
37.85
99.5
41
1
حذف نمک بالا
TW30-2026
BW
<4
0.83
99.5
41
0.9
مناسب برای آب شیرین کن های خانگی
TW30-2514
BW
<4
0.76
99.5
41
0.9
مناسب برای آب شیرین کن های خانگی
TW30-2521
BW
<4

1.2399.5
41
0.9
مناسب برای آب شیرین کن های خانگی
TW30-2540
BW
<4
3.79
99.5
41
0.9
مناسب برای آب شیرین کن های خانگی
TW30-4014
BW
4
1.99
99.5
41
0.9
مناسب برای آب شیرین کن های خانگی
TW30-4021
BW
4
3.41
99.5
41
0.9
مناسب برای آب شیرین کن های خانگی
TW30-4040
BW
4
9.08
99.5
41
0.9
نمک زدایی آبهای لب شور
TW30HP-4611
BW
4.6
4.54
99
41
1
نمک زدایی آبهای لب شور در ظرفیت پایین
TW30HP-4619
BW
4.6
5.49
99
41
1
نمک زدایی آبهای لب شور در ظرفیت پایین
XLE-2521
BW
<4
1.38
99
41
1
فشار عملیاتی پایینتر
XLE-2540
BW
<4
3.22
99
41
1
فشار عملیاتی پایینتر
XLE-4021
BW
43.88
99
41
1
فشار عملیاتی پایینتر
XLE-440
BW
440
853

99
41
1
شیرین سازی با فشار عملیاتی پایینتر آبهای با آلودگی کم
XLE-440i
BW
440
8
53
99
41
1
شیرین سازی با فشار عملیاتی پایینتر آبهای با آلودگی کم
XLE-4040
BW
4
9.84
99
41
0.9
شیرین سازی با فشار عملیاتی پایینتر آبهای با آلودگی کم
HSRO-4040-FF
BW
90
4
7.2
99.5
41
1
بدون نیاز به CIP- مقاوم به دمای بالا در شستشو تا دمای 85 C ˚
TW30HP-4641
BW
4.6
19.68
99
41
1
نمک زدایی آبهای لب شور در ظرفیت پایین
Fortilife™ CR50 Element
BW
400
8
42
99.6
41
1
شیرین سازی پساب با آلودگی بیولوژیکی
Fortilife™ CR100 Element
BW
400
8
44
99.7
41
1
شیرین سازی پساب با آلودگی بیولوژیکی
Fortilife™ CR100i Element
400
8
44
99.7
41
1
شیرین سازی پساب با آلودگی بیولوژیکی
Fortilife™ XC-N Element

365
8
31
99
41
1
شیرین سازی پساب با آلودگی بیولوژیکی

 

نام ممبران
نوع
سطح ویژه(فوت مربع)
قطر(اینچ)
(m3/d)جریان عبوری
حذف نمک(درصد)
حداکثر فشار عملیاتی(بار)
حداکثر افت فشار(بار)
کاربرد
SW30HRLE-4040
SW
85
46.06
99.75
41
1
حذف نمک بالا در فشار کمتر-حذف برن بالاتر
SW30HRLE-400 Wet
SW
400
8
28.39
99.8
83
1
حذف نمک بالا در فشار کمتر-حذف برن بالاتر
SW30HRLE-400 Dry
SW
400
8
28.39
99.8
83
1
حذف نمک بالا در فشار کمتر-حذف برن بالاتر
SW30HRLE-370/34i Wet
SW
370
8
25
99.8
83
1
حذف نمک بالا در فشار کمتر-حذف برن بالاتر
SW30HRLE-370/34i Dry
SW
370
8
25
99.8
83
1
حذف نمک بالا در فشار کمتر-حذف برن بالاتر
SW30HRLE-370/34 Wet
SW
370
8
25
99.8
83
1
حذف نمک بالا در فشار کمتر-حذف برن بالاتر
SW30HRLE-370/34 Dry
SW
370
8
25
99.8
83
1
حذف نمک بالا در فشار کمتر-حذف برن بالاتر
SW30HR-380 Wet
SW
380
8
24.6
99.7
69
1
حذف نمک بالا در فشار کمتر-حذف برن بالاتر
SW30HR-380 Dry
SW
380
8
24.6
99.7
69
1
حذف نمک بالا در فشار کمتر-حذف برن بالاتر
SW30-4040
SW4
7.4
99.4
69
1
شیرین سازی آب دریا با ظرفیت پایین
SW30-4021
SW4
3
99.4
69
1
شیرین سازی آب دریا با ظرفیت پایین
SW30-2540
SW<4
2.699.4
69
1
شیرین سازی آب دریا با ظرفیت پایین
SW30-2521
SW<4
1.1
99.4
69
1
شیرین سازی آب دریا با ظرفیت پایین
SW30-2514
SW
<4
0.6
99.4
69
1
شیرین سازی آب دریا با ظرفیت پایین
Seamaxx™ 440i
SW
440
8
34.26
99.47
69(62 وابسته به دما)
1
حذف برن بالاتر از آب دریا
SW30XLE-440i Wet
SW
440

8
37.48
99.8
83
1
شیرین سازی آبهای دریا با شوری متوسط
SW30XLE-440i Dry
SW
440
8
37.48
99.8
83
1
شیرین سازی آبهای دریا با شوری متوسط
SW30XLE-440 Wet
SW
440
8
37.48
99.8
83
1
شیرین سازی آبهای دریا با شوری متوسط
SW30XLE-440 Dry
SW
440
8
37.48
99.8
83
1
شیرین سازی آبهای دریا با شوری متوسط
SW30XLE-400 Wet
SW
400
8
34.07
99.8
83
1
شیرین سازی آبهای دریا با شوری متوسط
SW30XLE-400 Dry
SW
400
8
34.07
99.8
83
1
شیرین سازی آبهای دریا با شوری متوسط
SW30XHR-440i
SW
440
8
24.98
99.82
83
1
حذف نمک و برن بالاتر از آب دریا
SW30XHR-440
SW
440
8
24.98
99.82
83
1
حذف نمک و برن بالاتر از آب دریا
SW30XHR-400
SW
400
8
22.71
99.82
83
1
حذف نمک و برن بالاتر از آب دریا
SW30XFR-400/34i Dry
SW
400
8
28.39
99.8
83
1
مقاوم در برابر بیوفولینگ
SW30XFR-400/34 Dry
SW
400
8
28.39
99.8
83
1
مقاوم در برابر بیوفولینگ
SW30HRLE-440i Wet
SW
440
8
30.28
99.8
83
1
حذف نمک بالاتز از آب دریا با فشار پایینتر
SW30HRLE-440 Wet
SW
440
8
30.28
99.8
83
1
حذف نمک بالاتز از آب دریا با فشار پایینتر
SW30HRLE-440 Dry
SW
440
8
30.28
99.8
83
1
حذف نمک بالاتز از آب دریا با فشار پایینتر
Fortilife™ XC70 Element
SW
400
833.3
99.75
83
1
شیرین سازی پساب با آلودگی بیولوژیکی با شوری آب دریا
Fortilife™ XC80 Element
SW
440
8
34.2
99.47
83
1
شیرین سازی پساب با آلودگی بیولوژیکی با شوری آب دریا
XUS180808
SW
330
8
28
99.7
120
1
فشار عملیاتی بسیار بالا- مناسب برای بکارگیری در فرایند ZLD
XUS180804
SW
6.8
120
1
فشار عملیاتی بسیار بالا- مناسب برای بکارگیری در فرایند ZLD
XUS180802
SW
2
120
1
فشار عملیاتی بسیار بالا- مناسب برای بکارگیری در فرایند ZLD

 

شرکت مهندسی فران طراح و تولید کننده انواع سیستمهای تصفیه آب، پساب صنعتی و آب شیرین کن های صنعتی است. لطفاً برای اطلاع از شرایط فروش ممبرانهای اورجینال فیلمتک و کسب اطلاعات فنی با واحد فروش شرکت مهندسی فران تماس بگیرید. 

Prepared by: Amir Hosein Akhondi

Nadia Hedayati

4.9/5 - (20 امتیاز)